Ideen i dette sidste forløb er at hver enkelt studerende laver et skriftligt produkt, der
- afrunder det almene naturfag
- peger frem mod årspraktikken
- er af en kvalitet så det kan vises her på hjemmesiden
Rent konkret betyder det at man for eksempel kan lave
- en stress-handlingsplan (personlig eller for en skole)
- en kost-plan (personlig eller for en større gruppe)
- en bredere sundheds-plan, f.eks. om motion, kost, rygning og alkohol
- en undervisningsplan
- i naturfag
- tværfaglig med naturfag som et af fagene
- i andre fag men med naturfaglige elementer (sundhed, udepæd. ol.)
- naturhistorier om vandhullets dyr eller om træer.
I kan finde inspiration til at lave undervisningsplaner, stresshandlingsplaner, naturhistorier med mere her på hjemmesiden, se under de relevante emner i menulinien ude til venstre.
Vi organiserer det sådan, at man får et par gange til at arbejde med sit skriftlige produkt (individuelt eller i grupper, som det nu bedst passer), hvorefter vi har en række timer fælles i klassen hvor hver enkelt fremlægger sit produkt (se tidsplanen under "Naturfag forår 06")
Formålet med denne fremlæggelse er dels at inspirere hinanden med det vi har laver, dels at kvalificere de skriftlige produkter gennem feedback fra resten af klassen og fra læreren.
Efter fremlæggelsen finpudser man sit skriftlige materiale og afleverer det til IN@dfl-ollerup.dk der til sidst lægger det ind på hjemmesiden (hvis kvaliteten er ok) til inspiration for andre ude i skolerne.
Tidsplanen er som tidligere besluttet:
30/5
|
Oplæg og inspiration
|
|
|
Vi laver skriftlige produkter i grupper eller individuelt
|
Stjernevejledning
[1]
[1]
|
|
Vi laver skriftlige produkter i grupper eller individuelt
|
Stjernevejledning
|
|
Fremlæggelse af skriftlige produkter
|
6 fremlæggelser
|
|
Fremlæggelse af skriftlige produkter
|
6 fremlæggelser
|
|
Fremlæggelse af skriftlige produkter
|
6 fremlæggelser
|
|
Reviderede skriftlige produkter afleveres Afrunding og evaluering af forløbet
|
|
21/6
|
|
IN feriefridag
|
Hver klasse har 2 gange til at forberede produktet. Begge disse gange er der stjernevejledning, hvilket som bekendt dels er et udtryk for lærerens ambitionsniveau, dels betyder at jeg laver stjerneløb mellem biologilokalet (hvor jeg altid skriver på tavlen hvor jeg befinder mig) og personer og grupper der arbejder rundt omkring på skolen. I behøver ikke at arbejde på skolen disse to gange: I kan også arbejde hjemme ol. og få vejledning af mig via mail IN@dfl-ollerup.dk
Ingvar