Midtvejsevaluering
i Balancen efterår 2017
Navn:
Denne evalueringsmetode består af 5 hovedpunkter og forudsætter,
at du har læst undervisningsplanen igennem igen og deltaget aktivt i
undervisningen. Formålet med evalueringen er at optimere undervisningen
fremadrettet og at du samtidig træner
centrale almene lærerfærdigheder - som at lave præcise udtalelser og begrundede
vurderinger. Tag dig tid til at tænke efter inden du svarer og aflever evalueringsarket
til mig i timerne eller som besked på Viggo.
Evaluering
i form af vurderinger på en skala (
Skala:
1=Meget lille, 2=lille, 3=ok/tilfredsstillende, 4=høj, 5=meget høj )
I hvor
høj grad har du generelt oplevet glæde og trivsel i Balancens timer?
I hvor
høj grad har du fået forberedt dig på timerne som beskrevet i ”lektierne” på
Viggo?
I hvor
høj grad regner du på nuværende tidspunkt med at du vil nå målsætningen for
Balancen?
I
hvor høj grad oplever du det at skulle have Balancen som relevant og
meningsfuldt i en læreruddannelse?
Evaluering
i form af målrettet personlig udvikling
(Skriv
ting, som du åbent vil tale om med mig og dine medstuderende)
Hvilke 3-5 kendetegn anser du for dine største styrker ift.
at blive en god lærer i de frie skoler?
Hvilke 3-5 kendetegn ville du ønske at slippe af med, ift.
at blive en god lærer i de frie skoler?
Evaluering
i form af refleksionsspørgsmål:
(skriv stikord/korte
sætninger)
Hvad er det vigtigste du har lært i Balancen indtil nu?
Hvordan har Balancen bidraget til din personlige udvikling
imod at blive en god studerende og på længere sigt en god lærer?
Hvis du skulle forklare din
bedstemor/barndomsven/statsministeren i én sætning, hvad ”Balancen” som
fællesfag i læreruddannelsen er for noget, hvordan vil det sætning så lyde?
Evaluering
i form af personlig feedback til læreren som lærerperson
Skriv et par sætninger om, hvordan du har set/hørt/oplevet
mig som lærer; et par sætninger, som efter din vurdering vil kunne hjælpe og
inspirere mig til at optimere mit professionelle arbejde som lærer.
Hvad kunne jeg gøre anderledes?
|
Evaluering
i form af ideer og forslag
Her er du velkommen til at komme med konkrete, begrundede
forslag (stort og småt) til den fremtidige undervisning i Balancen: